نقاط ضعف وینگ چون کونگفو چیست؟

نقاط ضعف وینگ چون چیست؟

هر کدام از هنرهای رزمی می‌تواند دارای نقاط قوت یا ضعف باشد. مهمترین دلیل این مسئله، نوع تفکر و تفاوت‌های فیزیکی افراد است. در ادامه نقاط ضعف وینگ چون یا یونگ چون را براساس تجربه شخصی و از زاویه‌ای جدید بررسی می‌کنیم. این نقاط ضعف می‌تواند عامل شکست یا ناامیدی در هر رشته ورزشی یا تخصص و مهارتی باشد.

مقاله وینگ چون کونگفو چیست را مطالعه کنید تا با این سیستم رزمی بسیار زیبا، کاربردی و قدرتمند آشنا شوید.

نقاط ضعف وینگ چون کونگ فو؛ چرخه بازخورد و اصلاح

هدف فقط معرفی نقاط ضعف وینگ چون نیست! نگرش درست، انجام چرخه بازخورد و اصلاح است. مهم نیست کشتی یاد می‌گیرید یا بوکس یا موی‌تای؛ باید تلاش کنید تا نقاط ضعف خود و استادتان را (اگر بتوانید!) و رشته ورزشی مورد علاقه‌تان را اصلاح کنید.

برخی از نقاط ضعف وینگ چون شامل موارد زیر است:

  1. چیدمان و نحوه آموزش توسط استاد
  2. میزان درک، آگاهی و نوع نگرش استاد
  3. انتقال آموزش‌ها توسط استاد
  4. صبر، حوصله و تمرین مداوم توسط هنرجو
  5. درک درست آموزش‌ها توسط هنرجو
  6. تحقیق، مطالعه و بروزرسانی اطلاعات توسط استاد و هنرجو

چیدمان درست و نحوه آموزش وینگ چون توسط استاد

در رشته‌های رزمی مانند بوکس یا موی‌تای از ابتدا تفکر مبارزه و پرورش فایتر وجود دارد. در مدت زمان بسیار کوتاهتری نسبت به وینگ چون، هنرجوی رزمی توانایی و جرات حضور در رینگ را برای انجام مبارزه پیدا می‌کند.

مبنای تفکر و ارائه تکنیک‌ها کاملا در مورد درگیری واقعی است و هنرجو به تلاش زیاد برای کشف یا خلق تکنیک نیاز ندارد؛ معادله و پاسخ آن تا حد زیادی آماده است.

عقیده دارم که وینگ چون رشته‌ای عالی برای مبارزه خیابانی و دفاع شخصی است، اما شما در برخی موارد و مراحل پیشرفته، نیاز به کشف و آگاهی زیادی دارید.

با این که در لات‌سائو، چی‌سائو و سایر موارد آموزشی کاربرد‌های تکنیک‌ها در مبارزه و درگیری‌های خیابانی به شما آموزش داده می‌شود، ولی به دلیل گستردگی و تنوع تکنیک‌ها و پیچیدگی‌های منحصر بفردی که یونگ چون دارد، لقمه آماده به شما تحویل داده نمی‌شود.

شما آجرهایی را به دست می‌آورید که باید بر اساس آن امپراطوری خودتان را بسازید. این موضوع می‌تواند از جذابیت‌های وینگ چون باشد یا تبدیل به محدودیت و نقطه ضعف شما شود.

میزان درک، آگاهی و نوع نگرش استاد نسبت به وینگ چون

یکی از مواردی که در وینگ چون بسیار زیاد مشاهده کردم، تعصب اساتید نسبت به نوع آموزش‌های خودشان بوده است. این موضوع باعث شده تا در نوع نگرش خودشان محدود شوند و نتوانند نقاط ضعف سیستم خود و نقاط قوت سایر اساتید که وینگ چون را آموزش می‌دهند، مشاهده کنند.

خطاطی را در نظر بگیرید که فکر می‌کند نستعلیق بهترین خط دنیاست، آیا واقعا این چنین است؟!

استاد باید به این آگاهی رسیده باشد که هر هنرجویی باید استایل خودش را به دست آورد و قرار نیست تمام افراد به یک شیوه فکر و عمل کنند.

انتقال صحیح آموزش‌ها توسط استاد و مخفی نگه نداشتن نکات آموزشی

در مورد رشته‌های رزمی مانند بوکس، به منابع زیادی برای آموزش دسترسی دارید. انواع کتاب و فیلم‌های آموزشی را به راحتی می‌توانید پیدا کنید. به آسانی می‌توانید به باشگاه‌های مختلف بروید و نوع آموزش استاد را از نزدیک مشاهده کنید.

در مورد وینگ چون پیدا کردن منابعی که به صورت گام به گام و دقیق به شما آموزش دهد، سخت است. برخی اساتید وینگ چون نکات آموزشی را به هنرجوی مبتدی یاد نمی‌دهند و به صورت رمز و رازی برای خودشان نگهداری می‌کنند.

اساتیدی هستند که حتی به افرادی که ثبت نام نکرده‌اند اجازه حضور در باشگاه و مشاهده نوع آموزش را نمی‌دهند، چه برسد به یک جلسه تمرینی رایگان!

پیچیدگی و سختی تکنیک‌ها و درک درست آن به تجربه و تمرین مداوم نیاز دارد و متاستفانه برخی از اساتید وینگ‌چون چیزی را یاد می‌دهند که خود تسلط کامل و درستی از آن ندارند.

منظورم این نیست که استاد باید بی‌نقص باشد، ولی پذیرش اشتباهات آموزشی و اصلاح و بهبود آن، تقوای رزم است.

صبر، حوصله و تمرین مداوم توسط هنرجو

وینگ چون بسیار ساده، زیبا، پیچیده و سخت است! افراد بسیار زیادی علاقه و توانایی یاد گرفتن ورزش بدنسازی را دارند؛ اما افراد بسیار کمتری صبر و حوصله دارند تا یاد بگیرند چطور روی طناب راه بروند و بندبازی کنند.

هنر رزمی وینگ چون کونگ فو به آگاهی و درک درست از «انرژی چی» نیاز دارد که تمرین مداوم، کلیدی اصلی در کسب آن است. در وینگ چون، ذهن و جسم مانند دو کفه ترازو عمل می‌کند. تعادل در یین و یانگ باعث می‌شود تا شما به استاد کامل در یونگ چون تبدیل شوید.

برای یادگیری وینگ چون باید صبر و استقامت زیادی داشته باشید و هر روز تمرین کنید.

درک درست از آموزش‌ها و سیستم رزمی توسط هنرجو

در وینگ چون دو تفکر اشتباه وجود دارد که باعث می‌شود هنرجو نتواند در مسیر رشد و پیشرفت قرار بگیرد.

اولین تفکر اشتباه این است که یونگ چون کاربردی نیست و نمی‌توان در برابر یک بوکسور که ضربات مشت بسیار سریعی دارد اجرا کرد. در جواب باید گفت که تنوع دفاع، حملات و سرعت دستان وینگ چون هم بسیار زیاد است، اما به شرط تمرین درست و مداوم توسط هنرجو.

دومین تفکر اشتباه در مورد وینگ چون این است که فکر می‌کنند دیگر هیچ رشته رزمی قادر به مبارزه با یونگ چون کونگفو نیست. توانایی مبارزه و اجرای تکنیک‌ها به صورت عالی در هر رشته رزمی کاملا به آگاهی و تجربه آن شخص بستگی دارد.

مقایسه دو نفر رزمی کار و تصمیم‌گیری در مورد این که کدام هنر رزمی بهتر است، کار اشتباهی است. شما باید اصول و قواعد هنرهای رزمی را بررسی کنید و نقاط ضعف و قوت آن را مورد بررسی قرار دهید تا بتوانید درست تصمیم بگیرید.

تحقیق، مطالعه و بروزرسانی مداوم اطلاعات توسط استاد و هنرجو

نداشتن تفکر انتقادی توسط استاد و هنرجو و این که فکر کنند تمام آنچه نیاز دارند را می‌دانند، عامل مرگ معنوی در هر رشته رزمی است.

همیشه باید به دنبال اطلاعات و آموزش‌های جدید در مورد وینگ چون و سایر هنرهای رزمی باشید. این باعث می‌شود اطلاعات شما همیشه بروز باشد و ایده‌ها و نگرش جدیدی به دست آورید.

همیشه تلاش کنید تا با سایر سبک‌ها و رشته‌های رزمی تبادل تکنیک و اطلاعات داشته باشید، هرچند که کار سختی است!

اطلاعات خود را در زمینه سایر هنرهای رزمی مانند بوکس، موی‌تای و … افزایش دهید تا به سطح آگاهی بالاتری برسید.

آموزش غیرحضوری وینگ چون کونگفو در خانه

در سایت قدرتمندان، وینگ چون کونگفو را به صورت غیرحضوری و از سطح مبتدی تا پیشرفته آموزش می‌دهیم. این دوره مناسب افرادی است که می‌خواهند تازه یونگ چون را یاد بگیرند، یا در حال یادگیری هستند و می‌خواهند اطلاعات خود را درباره آن بروزرسانی نمایند و گام به گام به سطوح بالاتری برسند.

آموزش وینگ چون در خانه

مطالب مرتبط

پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *